PROFIL PRACOWNIKA: Aneta Rogalska-Marasińska

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Pracownik badawczo-dydaktyczny

Członek Rady Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ

Członek Komisji do spraw Stopni Naukowych na Wydziale Nauk o Wychowaniu UŁ

Koordynator Wydziałowy Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi

BIOGRAM

Biogram zawodowy:

2019 – do chwili obecnej: Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu oraz inne wydziały UŁ (Wydział Chemii, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Wydział Filologiczny i Wydział Zarządzania) (profesor uczelni)

2019: zatrudnienie na stanowisku profesora uczelni (UŁ)

19.04.2018: uzyskanie stopnia doktora habilitowanego

2014 – do chwili obecnej: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej (godziny zlecone)

2010–2013: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej (adiunkt)

2006 – 2010: Łódzki Dom Kultury, a następnie w Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych w Łodzi, Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny (dla instruktorów tańca towarzyskiego i tańca współczesnego) (wykładowca kursu)

2006 – 2007: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, filie w Sieradzu, Opocznie i Bełchatowie (adiunkt)

2002–2019: Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu oraz inne wydziały UŁ (Wydział Chemii, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Wydział Filologiczny, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Wydział Matematyki i Informatyki, Wydział Nauk Geograficznych i Wydział Zarządzania) (adiunkt)

2002–2005: Wyższa Szkoła Informatyki w Łodzi (wraz z filią w Opatówku), Wydział Pedagogiczny i Wydział Informatyczny (adiunkt)

20.12.2001: uzyskanie stopnia doktora nauk humanistycznych

1995–1999: Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (doktorant, prowadzenie zajęć w ramach Studium Doktoranckiego)

1994: Szkoła Muzyczna I-go stopnia w Zgierzu, k. Łodzi (nauczyciel klasy gitary klasycznej)

1993: Szkoła Muzyczna I-go stopnia w Zgierzu, k. Łodzi (nauczyciel klasy gitary klasycznej)

1991–1992: Szkoła Muzyczna I-go stopnia w Łodzi (nauczyciel klasy gitary klasycznej)


ZAINTERESOWANIA

1. O mnie:

https://animoto.com/play/oMCKeOY6diO53utEtRwH1Q


2. Obszar moich zainteresowań badawczych i aktywności naukowej:

  • komparatystyka pedagogiczna
  • edukacja międzykulturowa, edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju, pedagogika kultury, antropologia kultury, wychowanie estetyczne
  • teoretyczne podstawy pedagogiki, współczesna myśl pedagogiczna, aksjonormatywne założenia pedagogii (teorie wychowania, wychowanie do wartości)
  • dydaktyka ogólna – teorie i modele kształcenia szkolnego i pozaszkolnego dzieci, młodzieży i dorosłych (w szczególności: zasady kształcenia, innowacyjne metody pracy z uczniem, organizacyjne formy kształcenia, środki dydaktyczne), glottodydaktyka
  • animacja społeczno-kulturalna (animacja muzyczna)
  • pedeutologia – współczesne wyzwania
  • OSIĄGNIECIA

    1. Monografie autorskie:

    • "Magiczny świat flamenco", Oficyna Wydawnicza Impuls/Snake/Star Cezary Marasiński, Kraków 1999;
    • "Humanizm - dialog - tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych", Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010;
    • "Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju", Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.

    2. Monografie współautorskie (autor i redaktor naukowy):

    • "Nauczyciel wobec szans i zagrożeń edukacyjnych XXI wieku. Praktyka edukacyjna w perspektywie wyzwań XXI wieku", t. II, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2009;
    • "Uczeń wobec wyzwań współczesności", Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010;
    • "Edukacja a kapitał społeczny. Oczekiwana - realizacje - efekty", PAN i UŁ, Łódź 2012.

    3. Recenzje wydawnicze:

    • recenzja wydawnicza książki Edyty Januszewskiej, pt. Heterotopie dziecięcego uchodźstwa. Syryjczycy w Libanie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2019.

    4. Wybrane artykuły i rozdziały w monografiach:

    • Zrównoważone współistnienie wielokulturowego świata według koncepcji Ernesto Laclau’a. Ku sanacji edukacji międzykulturowej, "Studia Pedagogiczne", LXX(70)/2017;
    • Międzykulturowa animacja muzyczna na rzecz synergetycznego rozwoju ucznia, "Studia z Teorii Wychowania", Tom VIII: 2017, nr 4 (21);
    • Idea zrównoważonego rozwoju w kształceniu studentów kierunków nauczycielskich, "Kultura i Edukacja", 3/2018;
    • Effects of Using Musical Fairy Tales in the Classroom: Action Research in Poland, "JoLaCE – Journal of Language and Cultural Education", 6(2) May 2018
    • Recenzja książki Arkadiusza Urbanka, pt. System penitencjarny wobec wyzwań wielokulturowości – studium diagnostyczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018, ss. 278, "Kwartalnik Pedagogiczny", t. 41, Poznań 2018;
    • Człowiek – postczłowiek – transczłowiek: kto podejmie edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju?, "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja", t. 22, numer 1(85), 2019;
    • Międzykulturowa transgresja szansą na zrównoważone i wielokulturowe społeczeństwo, [w:] J. Nikitorowicz, A. Młynarczuk-Sokołowska, U. Namiotko (red.) "Przestrzenie międzykulturowe w badaniach i praktyce edukacyjnej", Białystok 2019.

    5. Udział w konferencjach naukowych (wybrane przykłady z ostatnich lat):

    • Warsztaty Metodologii Pedagogicznej „Wychowanie na motywach sztuki” (tytuł wystąpienia: Plastyczność słowa i muzyki w kształtowaniu wyobraźni dziecka – wychowawcza synergia sztuk), Wisełka k. Międzyzdrojów, 2017;
    • Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Synergizm działań edukacyjnych i społecznych. Animacja wobec wyzwań współczesności” (tytuł wystąpienia: Międzykulturowa animacja muzyczna na rzecz synergetycznego rozwoju ucznia), Kraków, 2017;
    • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Rekonstrukcje kultury i edukacji. Dynamika selekcji i socjalizacji” (tytuł wystąpienia: Zrównoważone współistnienie wielokulturowego świata według koncepcji Ernesto Laclau. Ku sanacji edukacji międzykulturowej), Poznań, 2018;
    • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Edukacja dla rozwoju – edukacja w rozwoju – teoria i praktyka. Udane przedsięwzięcia – ważne perspektywy. Zespół programowy 3: Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy” (tytuł wystąpienia: Możliwości realizacji edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w polskiej szkole. Rozwijanie potencjału przyszłych i obecnych nauczycieli), Cieszyn 2018;
    • 5th International Conference on Language, Literature and Culture in Education, LLCE 2018 (tytuł wystąpienia: Musical Fairy-tale – How a Teacher of Music/Art Classes May Develop Students’ Literacy and Music Skills and Imagination. A good Practice from Poland), Wiedeń, Austria, 2018;
    • Konferencja „Dziecko w świecie języków i kultur” (tytuł wystąpienia: Powiastka dydaktyczna źródłem wychowania do życia w społeczeństwie wielokulturowym), Warszawa, 2019;
    • XIV Konferencja Naukowa z cyklu „Edukacja międzykulturowa” na temat: „Człowiek pogranicza – wyzwania humanistycznej edukacji” (tytuł wystąpienia: Międzykulturowa transgresja szansą na zrównoważone i wielokulturowe społeczeństwo), Białystok, 2019;
    • V Ogólnopolska Konferencja Naukowa z zakresu edukacji globalnej na temat: „Edukacja globalna wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju” (tytuł wystąpienia: Edukacja globalna a edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju – pożądana zmiana miejsc), Warszawa, 2019;
    • 7th International Conference on Sustainable Development (tytuł wystąpienia: Intercultural Education for Sustainable Development in the Perspective of Pre-service Teacher Education in Poland), Rzym, Włochy, 2019;
    • X Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny „Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii” (tytuł wystąpienia: Lekcje dla przyszłości: prawo ucznia do budowania wielokulturowej i zrównoważonej społeczności globu), Warszawa, 2019;
    • 26th ISDRS Conference “Sustainability in Transforming Societies” (tytuł wystąpienia: Old teaching-learning strategies in a new scenery. Barriers and possibilities to develop student teacher’s competences to implement sustainability issues into school practice), Budapeszt, Węgry, 2020;
    • III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości” (tytuł wystąpienia: Wychowanie do zrównoważonego życia w społeczeństwie wielokulturowym: powiastka dydaktyczna), Kielce, 2020;
    • Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Przestrzenie uczenia się dorosłych” (tytuł wystąpienia: Creating Stories by Student Teachers as a Space for Multifaceted Adult Learning), Warszawa, 2020;
    • International Scientific Conference “Education and the challenges of the multicultural world” (tytuł wystąpienia: Accelerating Sustainability. Student Teacher Education as a Fundamental Step Towards Global Change), Warszawa, 2021.

    6. Nagrody, medale i wyróżnienia:

    • 2006 – nagroda Rektora Uniwersytetu Łódzkiego pierwszego stopnia za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze,
    • 2010 – nagroda Rektora Uniwersytetu Łódzkiego indywidualna trzeciego stopnia za cykl publikacji dotyczących problemu kształtowania tożsamości współczesnego Polaka,
    • 2011 – nagroda Rektora Uniwersytetu Łódzkiego indywidualna drugiego stopnia za książkę Humanizm – dialog – tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2010,
    • 2013 – Medal Brązowy za Długoletnią Służbę przyznany przez Prezydenta RP,
    • 2016 – Medal Komisji Edukacji Narodowej,
    • 2018 – "Kreator Innowacji", Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego,
    • 2018 – nagroda Rektora Uniwersytetu Łódzkiego indywidualna pierwszego stopnia za książkę Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2017,
    • 2019 – nagroda Rektora Uniwersytetu Łódzkiego trzeciego stopnia za osiągnięcia organizacyjne.
    • 2024 – Złota Odznaka UŁ





    KONTAKT I DYŻURY

    Pokój 212 B: 42-665-50-79

    Sekretariat Katedry Teorii Wychowania: 42-665-50-85

    Pomorska 46/48 pokój: 212 B 91-408 Łódź

    DYŻURY CYKLICZNEŚRODA


    11:30 - 13:30Dyżur IV, V, VI, VII, VIII, X i XIV (26.03.2025, 02.04.2025, 09.04.2025, 23.04.2025, 30.04.2025, 14.05.2025, 11.06.2025). Uwaga! Wszystkie dyżury odbywają się na Wydziale Nauk o Wychowaniu, ul. Pomorska 46/48, budynek B, pok. 212.

     

    CZWARTEK


    10:00 - 12:00Dyżur XI, XII i XIII (22.05.2025, 29.05.2025 i 05.06.2025). Uwaga! Wszystkie dyżury odbywają się na Wydziale Nauk o Wychowaniu, ul. Pomorska 46/48, budynek B, pok. 212.

     

    12:00 - 14:00Dyżur I i II (06.03.2025 i 13.03.2025) i dyżur IX (08.05.2025). Uwaga! Wszystkie dyżury odbywają się na Wydziale Nauk o Wychowaniu, ul. Pomorska 46/48, budynek B, pok. 212