Info z uczelni i eksperci UŁ
Idea śniadań prasowych zakłada regularne spotkania z dziennikarzami i przedstawianie im interesujących tematów z życia uczelni, a także stworzenie możliwości rozmów i nagrań naszych ekspertów w różnych kontekstach. Chcielibyśmy też, by podczas spotkań rodziły się zupełnie nowe tematy, one często powstają spontanicznie, a są w rezultacie bardzo dobre.
Paweł Śpiechowicz, rzecznik Uniwersytetu Łódzkiego
W okresie przedświątecznym zaprosiliśmy ekspertów UŁ, których wypowiedzi dotyczyły Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Obecny był etnolog dr Damian Kasprzyk (Wydział Filozoficzno-Historyczny UŁ), psycholog prof. Monika Talarowska (Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ), ekonomista prof. Michał Mackiewicz i marketingowiec dr Mariusz Woźniakowski (Wydział Zarządzania UŁ).
Rozwiń skrzydła z #UniLodz
Podczas pierwszego spotkania skupiliśmy się na studentach i możliwościach jakie mają młodzi ludzie wybierający Uniwersytet Łódzki. Zaprosiliśmy inspirujących gości, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach – był z nami najmłodszy nauczyciel w Polsce Bartek Rosiak (program Zdolny uczeń - Świetny student), olimpijczyk dr Piotr Kędzia (Studia i sport na #UniLodz) i doktorant Mateusz Sobociński (Ambasador #UniLodz).
Zdolny uczeń – Świetny student
Autorski program Uniwersytetu Łódzkiego okazał się strzałem w dziesiątkę – z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki niemu wielu uczniów, jeszcze na długo przed klasą maturalną, zyskuje pewność, w jakim obszarze naukowym czuje się najlepiej.
Program „Zdolny uczeń – Świetny student" skierowany jest do zdolnej młodzieży szkół średnich, która nie boi się przekraczać granic i odważnie patrzy w świat nauki. Kiedy byłem jeszcze uczniem klasy maturalnej XII LO w Łodzi, już uczęszczałem na zajęcia ze studentami łódzkiej polonistyki, a także prowadziłem badania w Zakładzie Literatury Pozytywizmu i Młodej Polski UŁ. Ten program to nie tylko nauka, ale i budowanie relacji z uczelnią, formowanie własnej tożsamości. Jestem przekonany, że za kilka lat kadrę naukowo-badawczą UŁ tworzyć będą właśnie absolwenci programu „Zdolny uczeń – Świetny student", który rozszerzy się o człon "wybitny naukowiec".
Bartek Rosiak, najmłodszy nauczyciel w Polsce
Zdolni Uczniowie zostają Świetnymi Studentami UŁ
Sportowe oblicze #UniLodz – Program Studia i Sport w UŁ
Uniwersytet Łódzki rozwija zarówno umysł, jak i ciało. Profesjonalni sportowcy mogą się swobodnie uczyć na UŁ, ćwiczą i zdobywają medale w ramach zorganizowanej rywalizacji sportowej i podczas zajęć rekreacyjnych.
Program „Studia i Sport w UŁ” to systemowe wzmocnienie sportu w strukturach uczelni. To wsparcie wysiłków studentów sportowców w realizowaniu karier dwutorowych. Dzięki Programowi studenci łączący naukę i wyczynowe uprawianie sportu otrzymują realną pomoc m.in. w zakresie elastycznej organizacji procesu dydaktycznego czy możliwości uzyskania świadczenia stypendialnego.
dr Piotr Kędzia, Centrum Kształcenia Pedagogów Sportu
Uniwersyteccy superbohaterowie – ambasadorzy #UniLodz
Uniwersytet Łódzki ma swoich ambasadorów – studentów, dzięki którym społeczność akademicka wie, co słychać na uczelni, poznaje ciekawe inicjatywy i buduje coraz silniejsze więzi. To pomocna dłoń dla każdego członka społeczności UŁ. Trwa już druga edycja programu Ambasador #UniLodz.
Rolą Ambasadorów Uniwersytetu Łódzkiego, oprócz reprezentowania uczelni, jest łączenie całej społeczności akademickiej. Ambasador to nie tylko osoba, którą można spotkać w social mediach, ale również w działaniach na rzecz UŁ, jak i całej lokalnej społeczności.
Mateusz Sobociński, Ambasador #UniLodz
Podczas rozmów przybliżono także program Absolwent VIP i projekt mentorski dla najzdolniejszych studentów UŁ. Spośród uczelni wyższych Uniwersytet Łódzki jest pionierem działań mentorskich, realizowanych we współpracy z absolwentami od 2013 r. Aktualnie rozpoczyna się już X edycja projektu, z którego na przestrzeni dekady skorzystało ponad 300 mentees. Wśród tematów znalazły się także Studenckie Granty Badawcze i Doktoranckie Granty Badawcze.
Sukces medialny!
Efekty pierwszego śniadania prasowego UŁ przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Na łamach prasy, w portalach i na antenach stacji radiowych i telwizyjnych ukazały się materiały z ekwiwalentem reklamowym wynoszącym grubo ponad pół miliona złotych! Kilkaset publikacji pozwoliło nam również dotrzeć do ponad 4,5 miliona osób w całej Polsce spełniając jedno z naszych ważnych zadań - podnoszenie rozponawalnosci Uniwersytetu Łódzkiego w skali ogólnopolskiej..*
Kolejne śniadanie prasowe planujemy zorganizować w styczniu, zależy nam by stworzyć przestrzeń do ciekawych i inspirujących rozmów. Do zobaczenia!
Materiał: Iwona Ptaszek-Zielińska, fot. Bartosz Kałużny, Centrum Promocji UŁ
*dane Instytutu Monitorowania Mediów