SZKOLENIA DLA OTWARTEGO, RÓŻNORODNEGO I BEZPIECZNEGO ŚRODOWISKA PRACY
Uniwersytet Łódzki to społeczność oparta na otwartości, szacunku i różnorodności. Wierzymy, że tylko w inkluzywnym i sprawiedliwym środowisku akademickim możliwy jest pełny rozwój osobisty i zawodowy. Dlatego w ramach projektu „UniLodz – strefa wolna od dyskryminacji” realizujemy dla wszystkich osób pracujących cykl szkoleń, które wspierają budowanie kultury wzajemnego zrozumienia, równego traktowania i bezpiecznej współpracy.
Szkolenia obejmują pięć kluczowych obszarów, które zostały zidentyfikowane jako szczególnie istotne w kontekście potrzeb naszej społeczności oraz obecnych wyzwań uczelni. Uczestnicy mają okazję pogłębić wiedzę m.in. w zakresie wielokulturowości i komunikacji międzykulturowej, rozwiązywania konfliktów, reagowania na niewłaściwe zachowania, a także poznają podstawy równości, różnorodności i inkluzji (DEI). Szkolenia przeznaczone są dla wszystkich osób pracujących na naszej uczelni.
Celem działań jest wzmocnienie kompetencji społeczności UŁ w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji, budowania relacji opartych na zaufaniu i wspierania różnorodności jako wartości.
Szkolenia są realizowane w ramach Planu na Rzecz Równych Szans 2.0 (Gender Equality Plan) i stanowią jeden z kluczowych elementów strategii naszej uczelni na rzecz promowania równości płci.
WYBIERZ SZKOLENIE DLA SIEBIE
Szkolenia odbywać się będą w godzinach od 9:00 do 16:00 z przerwą na posiłek zapewniony z projektu w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym UŁ.
Grupy liczące maksymalnie 15 osób będą tworzone sukcesywnie w trakcie trwania całego projektu.
Każda osoba uczestnicząca powinna wybrać co najmniej dwa szkolenia z przedstawionych poniżej. Opis szkolenia, harmonogram i link do zapisów dostepny po rozwinięciu tytułu szkolenia.
Wprowadzenie do idei DEI: różnorodności, równości i inkluzji. Osoby uczestniczące w szkoleniu poznają, dlaczego warto budować otwarte i włączające środowisko pracy oraz jak wspierać osoby z grup narażonych na wykluczenie – m.in. kobiety, osoby LGBTQIA, neuroróżnorodne czy z doświadczeniem migracyjnym.
- 30 maja - dr Agata Rudnicka-Reichel
- 18 czerwca - dr Agata Rudnicka-Reichel
- 1 lipca - dr Marta Kucharska-Hauk
- 7 lipca - dr Agata Rudnicka-Reichel
Jak rozmawiać, by tworzyć środowisko sprzyjające otwartości i wzajemnemu zrozumieniu? To szkolenie uczy, jak unikać negatywnych projekcji, budować zaufanie i prowadzić szczere rozmowy o tym, co dla nas ważne. Osoby uczstniczące w szkoleniu poznają także zasady wzajemności i modelowania relacji w pracy.
Zapisy
Aby zapisać się na szkolenie należy wypełnić formularz.
Harmonogram
- 21 maja - mgr Olga Zwardoń-Kuchciak
- 10 czerwca - dr Marta Kucharska-Hauk
- 25 czerwca - mgr Olga Zwardoń-Kuchciak
- 2 lipca - mgr Olga Zwardoń-Kuchciak
- 4 lipca - mgr Olga Zwardoń-Kuchciak
Szkolenie uczy, jak rozpoznawać i reagować na zachowania przekraczające granice – takie jak mobbing, molestowanie czy dyskryminacja. Omawia też trudności związane z interwencją, opory przed reagowaniem oraz sposoby radzenia sobie z emocjami, które towarzyszą takim sytuacjom.
Zapisy
Aby zapisać się na szkolenie należy wypełnić formularz.
Harmonogram
- 16 maja - dr Paulina Szymańska
- 23 maja - dr Anna Józefczyk
- 13 czerwca - dr Paulina Szymańska
- 13 czerwca - dr Anna Józefczyk
- 4 lipca - dr Anna Józefczyk
Jak reagować, gdy pojawiają się napięcia? Szkolenie oferuje narzędzia do konstruktywnego reagowania w trudnych sytuacjach, przedstawia style budowania relacji oraz sposoby prowadzenia negocjacji opartych na współpracy i szacunku.
Zapisy
Aby zapisać się na szkolenie należy wypełnić formularz.
Harmonogram
- 22 maja - dr Mateusz Hauk
- 23 maja - dr Mateusz Hauk
- 24 czerwca - dr Paulina Szymańska
- 25 czerwca - dr Mateusz Hauk
- 2 lipca - dr Mateusz Hauk
- 4 lipca - dr Paulina Szymańska
Szkolenie poświęcone zrozumieniu, czym różnią się pojęcia wielo-, inter- i transkulturowości. Uczestniczki i uczestnicy poznają mechanizmy powstawania stereotypów i uprzedzeń oraz sposoby przeciwdziałania im. Dowiedzą się, jak różnice kulturowe mogą stać się zasobem, a nie barierą, i czym jest komunikacja międzykulturowa oraz intersekcjonalność.
Harmonogram
Aktualnie pracujemy nad harmonogramem – szczegóły wkrótce.
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii UŁ, trener biznesu i umiejętności interpersonalnych. Specjalizuje się w rozwoju umiejętności szefowskich i menedżerskich, budowaniu i usprawnianiu pracy zespołów, zarządzaniu emocjami w pracy menedżera, pomocy w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i wdrażaniu zmian, facylitacji i moderacji, działaniach ukierunkowanych na poprawę relacji w miejscu pracy (zarówno w otoczeniu wewnętrznym, jak i zewnętrznym organizacji) przy równoczesnym zwiększaniu efektywności.
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka w Zakładzie Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną w Instytucie Psychologii UŁ, w trakcie całościowego kursu psychoterapii atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Specjalizuje się w szkoleniach promujących szeroko rozumiane zdrowie ze szczególnym uwzględnieniem poczucia dobrostanu psychicznego w miejscu pracy oraz w przestrzeni prywatnej. Realizuje projekty naukowe związane z systemowym ujęciem rodziny.
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka Zakładzie Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną w Instytucie Psychologii UŁ, trenerka umiejętności interpersonalnych od 2010 roku. Współtwórczyni merytoryczna platform e-learningowych i e-coachigowych. Projektuje i realizuje programy szkoleniowe, dydaktyczne oraz gry symulacyjne w biznesie i edukacji. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu współpracy i efektywności osobistej, komunikacji i asertywności, różnorodności i inkluzywności, regulacji emocji i zarządzania stresem oraz wspierania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego RESET.
Od 15 lat zawodowo zajmuje się problematyką społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonego. Doktor nauk ekonomicznych. Od początku swojej aktywności zawodowej zajmuje się edukacją i promocją zrównoważonego rozwoju i CSR. Związana z Wydziałem Zarządzania UŁ. Ekspertka Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Członkini Rady Naukowej Centrum Innowacji Społecznych UŁ oraz Rady Programowej Centrum Studiów Zrównoważonego Rozwoju UŁ. W latach 2010-2021 prezeska Fundacji CSR Impact. W latach 2018-2020 Pełnomocniczka Rektora UŁ ds. społecznej odpowiedzialności uczelni. Zaangażowana społecznie w działania na rzecz upowszechniania CSR m.in. w ramach Fashion Revolution Poland, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (praca nad standardem ISO 26000, koordynacja działań związanych z publikacją ISO 20400), Ministerstwa Gospodarki (od 2009 do teraz, w ramach członkostwa i przewodniczenia grupom roboczym. Głównymi obszarami jej zainteresowań są: strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności, zrównoważone modele biznesowe, problematyka rozwoju zrównoważonego i odpowiedzialności w łańcuchach dostaw oraz kwestie związane z edukacją na rzecz CSR i rozwoju zrównoważonego a także przedsiębiorczość społeczna. Szczególnie bliska jest jej problematyka mody zrównoważonej i odpowiedzialnej. Członkini zespołów realizujących międzynarodowe projekty edukacyjne i badawcze. Uczestniczka wielu konferencji naukowych i branżowych poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju, CSR i łańcucha dostaw. Prelegentka i moderatorka na wydarzeniach poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju. Współpracuje z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych sektorów wspierając je w zmianie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Certyfikowana trenerka, menadżerka projektów, tutorka, mediatorka. Nieustannie pracuje nad doskonaleniem kompetencji szkoleniowych poprzez udział w licznych kursach i szkoleniach. Pasjonatka metody Design Thinking. Została wyróżniona jako jedna z kobiet polskiego CSRu przez FOB (2013) oraz jedna z 25 Liderek Zrównoważonego Rozwoju przez Forbes Women (2021).
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka i zastępczyni dyrektora w Instytucie Psychologii UŁ Aktualnie związana zawodowo z Zakładem Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną, gdzie pracuje dydaktycznie oraz prowadzi badania naukowe, głównie dotyczące różnych aspektów życia rodzinnego. Doświadczenie praktyczne zdobywała udzielając wsparcia psychologicznego oraz prowadząc warsztaty i treningi dla różnych grup wiekowych m.in. z zakresu akceptacji, tolerancji, problematyki wartości, wzorów i autorytetów czy też konfliktów rodzinnych. Uczestniczka europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z redukcją stresu i edukacją włączającą, gdzie była współautorką interaktywnych gier i materiałów szkoleniowych dla edukatorów, pomagających promować włączenie w różnych obszarach w oparciu o równość płci i dywersyfikację kontekstu społeczno-kulturowego. Aktualnie członkini zespołu projektowego RESET.
Asystentka w Zakładzie Psychologii Pracy, Organizacji i Doradztwa Kariery w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, psycholożka, trenerka biznesu i umiejętności interpersonalnych. W pracy badawczej podejmuje zagadnienie rozwoju kapitału psychologicznego w kontekście efektywności zawodowej pracowników i budowania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego GIG-OSH, wykonawczyni w projekcie RESET. W pracy trenerskiej specjalizuje się w rozwoju umiejętności psychospołecznych związanych z regulacją emocji i napięcia, komunikacją, budowaniem relacji i dobrostanu w miejscu pracy i poza nim.
KONTAKT
Jeśli macie Państwo pytania związane ze szkoleniami zapraszamy do kontaktu mailowego z osobą koordynującą rekrutację i szkolenia: Agatą Miller agata.miller@uni.lodz.pl.