• Polski
  • English
 
Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki

Pracownicy

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr

Tatiana Wrocławska

STANOWISKO:
adiunkt
Katedra Prawa Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Polityki Społecznej, Wydział Prawa i Administracji
e-mail: twroclawska@wpia.uni.lodz.pl
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • ORCID
  • scopus
  • web-of-science
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Katedra Prawa Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Polityki Społecznej

Stanowisko badawczo-dydaktyczne.

Zakres zadań w zakresie obowiązków badawczych, dydaktycznych i organizacyjnych określa załącznik do Regulaminu pracy UŁ i obejmuje w szczególności: 

- prowadzenie zajęć dydaktycznych, 

- prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych, 

- pozyskiwanie środków na badania naukowe poprzez aplikowanie w konkursach, 

- rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników, 

- aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych.





Research and teaching position.

The scope of research, teaching and organisational duties is specified in the appendix to the University of Łódź Work Regulations and includes, in particular: - conducting teaching activities, 

conducting and participating in scientific research and development work, 

obtaining funds for scientific research by applying for competitions, 

disseminating the results of scientific or development research by publishing the results, 

actively participating in scientific conferences and seminars.





Biogram

Doktor nauk prawnych, od 2007 r. zatrudniona w Katedrze Prawa Pracy Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego (stanowisko: adiunkt). 

Działalność dydaktyczną prowadzę od 2002 r. w ramach kierunków: administracja, prawo, kadry i płace, zarządzanie zasobami ludzkimi, międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, a także jako wykładowczyni na uczelniach zagranicznych w ramach Erasmus + oraz w charakterze tutorki UŁ. Jestem autorką lub współautorką ponad 60. opracowań naukowych, obejmujących publikacje o zróżnicowanym charakterze (rozdziały w monografiach naukowych, komentarze do aktów normatywnych, artykuły w czasopismach, glosy, ekspertyzy i opinie). Prowadzę badania grantowe oraz aktywnie uczestniczę w przedsięwzięciach naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Od 2011 r. sprawuję opiekę merytoryczną nad opracowywanymi przez studentów opiniami prawnymi - w ramach ogólnokrajowego projektu Centrum Wspierania Rad Pracowników, w tym od 2016 r. na podstawie umowy WPiA UŁ z INSPRO. W kadencjach 2016-2020 oraz 2020-2024 r. pełniłam funkcje Rzeczniczki Dyscyplinarnej ds. Doktorantów UŁ oraz od 2021 do 2024 Rzeczniczki Dyscyplinarnej ds. Studentów UŁ. W kadencji 2024-2028 - członkini Uczelnianej Komisji Wyborczej UŁ oraz Komisji Statutowej i Organizacyjnej UŁ. Członkini Rady do spraw dialogu ze związkami zawodowymi, powołanej na podstawie zarządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 maja 2025 r. (podstawa prawna: art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów).

Zainteresowania

Działalność dydaktyczna koncentruje się w obszarach tematycznych właściwych dla indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Wśród wykładanych przedmiotów i tematów wymienić należy w szczególności zagadnienia z zakresu praw i obowiązków stron stosunku pracy, trwałości zatrudnienia, dyskryminacji, równego traktowania, zatrudnienia cudzoziemców, problematyki bezrobocia i rekrutacji pracowników oraz swobodnego przepływu pracowników w Unii Europejskiej.

Zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień szeroko rozumianego prawa pracy i interdyscyplinarnych powiązań tej dziedziny prawa.

W ramach aktualnych badań analizuję tworzenie systemowych rozwiązań wspierających dłuższą aktywność zawodową osób w wieku starszym z uwzględnieniem idei zrównoważonej pracy w cyklu życia.

Osiągnięcia

Opieka merytoryczna w ramach ogólnokrajowego projektu Centrum Wspierania Rad Pracowników (opieka merytoryczna nad przygotowywaniem opinii prawnych od 2011 r.), w tym od 2016 r. na podstawie umowy WPiA z INSPRO;

Działalność ekspercka w ramach Centrum Wiedzy Eksperckiej WPiA UŁ.

Udział w grantach: w charakterze głównego wykonawcy - w ramach grantu NCN - Opus 5 : “W poszukiwaniu modelu przeciwdziałania bezrobociu wśród osób starszych – analiza prawna” w latach 2014-2017; w charakterze wykonawcy w grancie NCN - Opus 13 (2021, 2022): "W poszukiwaniu prawnego modelu samozatrudnienia. Analiza prawno porównawcza"; wykonawca w grancie "MIstrzowie Dydaktyki" (2021/2022). Wykonawczyni w interdyscyplinarnym grancie badawczym IDUB UŁ - 2023-2026 "Zrównoważona praca".

Złożone wnioski grantowe: NCN OPUS 3,4,5, Daina 1, Dialog, Gospostarteg III, w tym w ramach postępowań grantowych ze strony zagranicznych ośrodków naukowych w latach 2020 i 2021;

Utrzymuję wieloletnią współpracę międzynarodową z litewskimi ośrodkami naukowymi i badawczymi (Uniwersytet Wileński, Instytut Prawa w Wilnie);

Organizatorka i wykonawczyni przedsięwzięcia naukowego - Centrum Naukowego Porównawczego Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych "COMPASS";

Staże i wizyty studyjne: Uniwersytet Wileński (Litwa), Uniwersytet Komeńskiego (Comenius University) w Bratysławie, Uniwersytet w Ghent (Belgia);

Nagrodzona nagrodami zespołowymi Rektora I i II stopnia za publikacje naukowe oraz nagrodą Rektora za działalność organizacyjną;

Prelegentka na licznych konferencjach międzynarodowych.

Dyżury

adiunkt

Katedra Prawa Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Polityki Społecznej

DYŻURY CYKLICZNE

ŚRODA


18:15 - 19:00

Dyżur stacjonarny.

 

SOBOTA


18:30 - 19:15|Dyżur zdalny

Dyżury zdalne odbywają się w w soboty zjazdowe. Uprzejmie proszę o uprzednie zgłoszenie udziału w dyżurze poprzez e-mail.

LINK DO SPOTKANIA

Kopcińskiego 8/12 pokój: 3.39 90-232 Łódź

Kontakt

adiunkt

Katedra Prawa Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Polityki Społecznej

Sekretariat Katedry Prawa Pracy: 42-635-64-42

www: https://www.uni.lodz.pl

Kopcińskiego 8/12 90-232 Łódź pokój: 3.39

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności