PORTAL REKRUTACYJNY UNILODZ


Społeczność Uniwersytetu Łódzkiego z każdym rokiem staje się coraz większa. Jeżeli chcesz do nas dołączyć, weź udział w rekrutacji prowadzonej za pośrednictwem systemu Internetowa Rejestracja Kandydatów. Znajdziesz w nim wszystkie informacje dotyczące terminów, dokumentów i kolejnych kroków na drodze do uzyskania statusu studenta lub doktoranta . Jeżeli zdecydowałeś już, na jakie studia chcesz aplikować, przejdź do portalu rekrutacyjnego, w którym zarejestrujesz wszystkie wyniki i dokumenty niezbędne do tego, żeby stać się studentem UniLodz. 

Klikając poniższy link, przechodzisz do zewnętrznego systemu Uniwersytetu Łódzkiego IRK 2.0.

STUDIA I STOPNIA

Wybór kierunku studiów to często niełatwa sprawa, ale jeśli nie jesteś jeszcze zdecydowany lub nie wiesz, które mogą Cię zainteresować, pomoże ci wyszukiwarka UniLodz. Kliknij na przycisk poniżej, żeby się do niej przenieść.  

Znajdziesz tam wszystkie kierunki studiów I stopnia (licencjackie, inżynierskie) oraz jednolite studia magisterskie prowadzone przez w rozbiciu na stacjonarne, zaoczne i wieczorowe. Każdy z kierunków został szczegółowo opisany - określono specyfikę studiów i zasady rekrutacji. Podano również aktualne przeliczniki punktów decydujących o przyjęciu. 

Są tam również mapki i wszelkie informacje dotyczące lokalizacji wydziałów UŁ oraz kontaktów dla kandydatów wraz z adresami e-mail/numerami telefonów. 

UŁ DLA KANDYDATÓW Z ZAGRANICY

Jeżeli chcesz studiować na Uniwersytecie Łódzkim, a pochodzisz z innego kraju, odwiedź stronę przeznaczoną dla kandydatów takich jak Ty. Wyjaśniamy na niej zasady rekrutacji na UŁ studentów z zagranicy w zależności od ich statusu państwowego i stypendium z jakiego korzystają, regulowane ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Znajdziesz tam również informacje o zasadach płatnych studiów na UŁ. - prof. Łukasz Bogucki, prorektor ds. współpracy z zagranicą UŁ

 

STUDIA II STOPNIA

Uzyskałeś tytuł licencjata lub inżyniera i chcesz kontynuować studia na Uniwersytecie Łódzkim? Wybierzesz je dzięki wyszukiwarce UniLodz. Znajdują się w niej wszystkie kierunki studiów II stopnia (magisterskich) prowadzone przez w rozbiciu na stacjonarne, zaoczne i wieczorowe. Kierunki oferujące studia II stopnia zostały szczegółowo opisane pod kątem ich specyfiki. Znalazły się tam również informacje o zasadach rekrutacji. Kliknij poniżej! 

SZKOŁY DOKTORSKIE

Na Uniwersytecie Łódzkim działają cztery: Szkoła Doktorska BIOMEDCHEM, Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Szkoła Doktorska Nauk Społecznych i Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych. Ich oferta jest skierowana do osób, które wiążą swoją przyszłość z pracą naukową. Więcej o rekrutacji do szkół doktorskich dowiesz się klikając w przycisk poniżej. 

STUDIA PODYPLOMOWE

Na Uniwersytecie Łódzkim możesz wybierać spośród szeregu studiów podyplomowych: od administracji i zarządzania dla kadry kierowniczej w administracji publicznej po zintegrowane zarządzanie rozwojem na poziomie lokalnym i regionalnym. Swoją ofertę rekrutacyjną przygotował każdy z trzynastu wydziałów UŁ. Więcej na temat temat terminów, dokumentów i samych studiów podyplomowych dowiesz się odwiedzając specjalną stronę. Kliknij poniżej! 

LAUREACI I FINALIŚCI OLIMPIAD - ZASADY REKRUTACJI NA UŁ

Szczególne zasady rekrutacji na Uniwersytet Łódzki dotyczą uczniów szkół średnich - laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych. Klikając przycisk poniżej, dowiesz się jak przebiega proces elektronicznej rejestracji laureatów, jakie są zasady traktowania ich osiągnięć podczas ubiegania się o przyjęcie na kierunki UŁ i kto – po weryfikacji osiągnięć - zostanie przyjęty na z pominięciem postepowania kwalifikacyjnego. 

PROGRAM STUDIA I SPORT W UŁ

Uniwersytet Łódzki jest otwarty dla sportowców i stwarza im możliwości pozwalające realnie pogodzić wyczynową aktywność sportową z procesem kształcenia. Program Studia i Sport w UŁ zapewnia młodym zawodnikom większą elastyczność przy planowaniu zajęć, co umożliwia rozwijanie kariery sportowej bez uszczerbku dla procesu dydaktycznego.

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

REKRUTACJA

Żeby przystąpic do rekrutacji przed otrzymaniem wyników z matury należy w zakładce "Formularze osobowe" uzupełnić kategorię "Wykształcenie", wpisując rodzaj, nazwę, miejscowość i kraj ukończonej szkoły, a następnie kliknąć "Zapisz i dodaj dokument".

Po dokonaniu tych czynności otworzy się karta "Dodaj dokument". Należy tu wskazać rodzaj zdawanej matury. W Twoim przypadku będzie to polska nowa matura (od roku 2005), a także rok uzyskania świadectwa maturalnego (2022) oraz kraj wydania (Polska). Następnie należy kliknąć przycisk "Zapisz i wróć".

W polu "Dokumenty" należy wejść w "Edytuj wyniki egzaminów", wybrać przedmioty zdawane na maturze i kliknąć "Zapisz".

Jeżeli zaznaczone przedmioty są zgodne z zasadami kwalifikacji na dany kierunek, system pozwoli na zapis.

Wyniki maturalne należy uzupełnić po ich otrzymaniu, w terminie wynikającym z terminarza rekrutacji

Należy skorzystać z funkcji odzyskiwania hasła, znajdującej się pod oknem logowania "Nie pamiętam hasła" i wpisać adres e-mail podany podczas rejestracji. Wiadomość z linkiem do resetu hasła zostanie przesłana pod wskazany adres. 

W takiej sytuacji należy wypisać się z wszystkich kierunków studiów, na jakie się zapisałeś. Zrobisz to w zakładce "Zgłoszenia rekrutacyjne". Następnie odznacz zdawane przedmioty w zakładce "Dokumenty i wyniki egzaminów". W zakładce "Wykształcenie" zmień rodzaj matury na właściwy. Teraz możesz ponownie zaznaczyć przedmioty maturalne i zapisać się na wybrane kierunki. 
 

Taki opis nie powinien Cię niepokoić, ponieważ zdjęcia będą akceptowane na etapie przyjmowania dokumentów. Dopiero wtedy otrzymają status "Zaakceptowane" lub "Odrzucone". Jeżeli w systemie nie zostanie wskazany powód odrzucenia, skontaktuj się z podkomisją rekrutacyjną i ustal powód odrzucenia zdjęcia. Gdy go poznasz, zmień zdjęcie na właściwe. 

Najczęściej taki komunikat pokazuje się z powodu nieuzupełnienia dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów. W takiej sytuacji należy w zakładce "Formularze osobowe" -> "Wykształcenie" wybrać rodzaj dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów, podać rok jego uzyskania i kraj wydania. Następnie przez "Edycję wyników egzaminów" wybrać właściwe egzaminy (do zapisu na kierunek nie jest wymagane podanie wyników - te należy uzupełnić zgodnie z terminarzem rekrutacyjnym). Po wykonaniu tych czynności zapis będzie możliwy, o ile podane dane są zgodne z zasadami kwalifikacji na kierunek. 

Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w czasie trwania elektronicznej rejestracji zgodnie z terminarzem rekrutacji

Forma wpłaty pieniędzy na konto jest dowolna. Najważniejsze, żeby pieniądze zostały przelane na indywidualny numer konta wygenerowany przez system IRK podczas rejestracji, który jest inny dla każdego kandydata. 

Jednym przelewem można dokonać płatności na kilka kierunków pod warunkiem, że zsumowana kwota będzie prawidłowa.

W tytule przelewu nie trzeba podawać swoich danych osobowych. Wystarczy, wpisać hasło "Opłata rekrutacyjna". 

 

Jest to zazwyczaj uzależnione od sposobu przesłania pieniędzy. Jeżeli jest to przelew bankowy, pieniądze pojawiają się zwykle po 2-3 dniach roboczych. 

Tak, podczas rejestracji w systemie IRK generuje się indywidualny numer konta bankowego, na który należy przesłać opłatę rekrutacyjną.

Studia stacjonarne prowadzone w języku polskim na Uniwersytecie Łódzkim są bezpłatne.

Płatne są studia prowadzone w języku angielskim i studia w trybie niestacjonarnym (zaoczne i wieczorowe).

Szczegóły dotyczące opłat znajdziesz tutaj.

STUDIA I STOPNIA

Kolejność rejestracji nakierunki nie ma znaczenia. Kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ, które nie przewidują kryterium kolejności. 

Dokumenty należy umieścić w kopercie ze swoim imieniem i nazwiskiem i przesyłać je pocztą tradycyjną na adres wydziału podany na karcie kierunku. W szczególnych przypadkach będzie możliwe złożenie dokumentów osobiście (bądź przez osobę trzecią - nie jest wymagane upoważnienie) do punktu odbioru dokumentów. Dokumenty będą weryfikowane przez podkomisję w późniejszym terminie, z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. 

Miejsce i termin składnia dokumentów zostaną podane na karcie kierunku w późniejszym terminie. 

Liczba kierunków, na które możesz starać się o przyjęcie na UŁ, jest nieograniczona. 

Na studia stacjonarne pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie opłaty należy dokonać do 7 lipca, natomiast wyniki/oceny z matury należy wprowadzić najpóźniej do 11 lipca. 

Tak, kandydat zaznacza przedmioty maturalne i wpisuje wyniki/oceny. 

Wyniki rekrutacji wyświetlą się kandydatowi na jego indywidulanym koncie rekrutacyjnym w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” po ich opublikowaniu przez podkomisje rekrutacyjne - termin zgodny z terminarzem rekrutacji

Tak. Kandydaci, którzy nie ukończyli 18 roku życia powinni wraz z wymaganymi dokumentami rekrutacyjnymi złożyć oświadczenie podpisane przez rodzica/opiekuna - wzór oświadczenia tutaj.

STUDIA II STOPNIA

Kolejność rejestracji na kierunki nie ma znaczenia. Kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ, które nie przewidują kryterium kolejności. 

Dokumenty należy umieścić w kopercie ze swoim imieniem i nazwiskiem i przesyłać je pocztą tradycyjną na adres wydziału podany na karcie kierunku. W szczególnych przypadkach będzie możliwe złożenie dokumentów osobiście (bądź przez osobę trzecią - nie jest wymagane upoważnienie) do punktu odbioru dokumentów. Dokumenty będą weryfikowane przez podkomisję w późniejszym terminie, z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. 

Miejsce i termin składnia dokumentów zostaną podane na karcie kierunku w późniejszym terminie. 

Liczba kierunków, na które możesz starać się o przyjęcie na UniLodz, jest nieograniczona. 

 

Na studia stacjonarne drugiego stopnia wprowadzić wyniki z dyplomu i uiścić opłatę rekrutacyjną należy zgodnie z terminarzem rekrutacji.

Tak, kandydat wskazuje własciwe oceny i wpisuje je samodzielnie. 

Wyniki rekrutacji wyświetlą się kandydatowi na jego indywidulanym koncie rekrutacyjnym w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” po ich opublikowaniu przez podkomisje rekrutacyjne - zgodnie z terminarzem rekrutacji.

Kandydat może złożyć zaświadczenie o ukończeniu studiów (do pobrania w dziekanacie). Kopię dyplomu i suplementu należy jak najszybciej uzupełnić w dokumentacji rekrutacyjnej po odebraniu dyplomu z uczelni (do jednego miesiąca od egzaminu dyplomowego). 

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityka prywatności