• Polski
  • English
 
Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki

Pracownicy

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr hab.

Małgorzata Karkocha

STANOWISKA:
Profesor uczelni
Katedra Historii Nowożytnej, Wydział Filozoficzno-Historyczny
specjalista - sekretarz redakcji czasopisma naukowego UŁ
Zespół Sekretarzy Redakcji Czasopism, Uniwersytet Łódzki
e-mail: malgorzata.karkocha@uni.lodz.pl
www: https://www.uni.lodz.pl/pracownicy/malgorzata-karkocha
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • ORCID
  • google-scholar
  • research-gate
  • academia
  • publons
  • scopus
  • web-of-science
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

Profesor uczelni

Katedra Historii Nowożytnej

ZAKRES OBOWIĄZKÓW:

  1. Terminowe opracowanie szczegółowych programów do prowadzonych przedmiotów oraz podanie ich do wiadomości studentów.
  2. Prowadzenie zajęć dydaktycznych właściwie przygotowanych pod względem merytorycznym i metodycznym.
  3. Prowadzenie konsultacji dla studentów w wymiarze nie mniejszym niż 2 godziny w tygodniu.
  4. Troska o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia.
  5. Uczestniczenie w badaniach naukowych prowadzonych w Katedrze Historii Nowożytnej UŁ i udział w publikowaniu ich wyników.
  6. Realizacja innych zadań zawodowych zgodnych z profilem jednostki organizacyjnej UŁ,w tym:
    • praca w komisjach i zespołach uczelnianych, wydziałowych i innych (na podstawie odrębnych powołań),
    • uczestniczenie w pracach organizacyjnych, tj. organizacja seminariów, konferencji, warsztatów, kół naukowych itp.,
    • współpraca z krajowymi i zagranicznymi placówkami naukowymi i naukowo-dydaktycznymi,
    • wykonywanie innych prac związanych z procesem dydaktycznym, działalnością naukową i promocją Uczelni, wydziału i innych jednostek organizacyjnych UŁ.
  7. Kształcenie kadr poprzez wypełnianie obowiązków opiekuna prac licencjackich lub magisterskich oraz wypełnianie obowiązków recenzenta i egzaminatora.
  8. Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych.
  9. Przestrzeganie porządku pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu zajęć i konsultacji, właściwe prowadzenie dokumentacji dydaktycznej i naukowej, również w formie elektronicznej).
  10. Dokładna znajomość zewnętrznych i wewnętrznych przepisów normatywnych,regulaminów i instrukcji obowiązujących w sprawach należących do zakresu czynności pracownika, a w szczególności Statutu UŁ, Regulaminu Studiów oraz Kodeksu Etyki Nauczyciela Akademickiego UŁ.
  11. Wykonywanie innych poleceń służbowych wydanych przez bezpośredniego przełożonego związanych z pracą zawodową i zadaniami służbowymi.

specjalista - sekretarz redakcji czasopisma naukowego UŁ

Zespół Sekretarzy Redakcji Czasopism

ZAKRES OBOWIĄZKÓW:

  1. Nadzorowanie procesu wydawniczego czasopisma "Przegląd Nauk Historycznych" na wszystkich jego etapach, w tym:
    • prowadzenie korespondencji z autorami tekstów, recenzentami, redaktorami naukowymi i językowymi, tłumaczami, redaktorem inicjującym,
    • kompletowanie materiałów (artykuły i inne teksty nadsyłane do druku, recenzje, oświadczenia autorów) do poszczególnych zeszytów czasopisma i przekazywanie ich do Wydawnictwa UŁ,
    • kierowanie zgłoszonych tekstów do oceny przez redaktora naczelnego bądź redaktora tematycznego na etapie selekcji materiałów (recenzja wewnętrzna),
    • wysyłanie tekstów do wskazanych przez Redakcję recenzentów w celu ich zaopiniowania (recenzja zewnętrzna),
    • kierowanie tekstów do korekty autorskiej na etapie recenzji i redakcji językowej,
    • przekazywanie materiałów do korekty i opracowania merytoryczno-językowego.
  2. Wstępna redakcja tekstów przyjętych do druku w czasopiśmie, tak aby odpowiadały zaleceniom instrukcji wydawniczej.
  3. Opracowanie redakcyjne i adiustacja poszczególnych numerów czasopisma.
  4. Sprawdzanie plików .pdf po rewizji wydawniczej i ponownym składzie.
  5. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej wydań papierowych i elektronicznych (oświadczenia autorskie, recenzje, potwierdzenia finansowania, umowy o dzieło).
  6. Tworzenie planu wydawniczego czasopisma i nadzór nad terminową jego realizacją.
  7. Tworzenie i aktualizacja baz mailingowych autorów, recenzentów, członków Rady Programowej, potencjalnych autorów i recenzentów.
  8. Przygotowywanie informacji do wniosków grantowych, opracowywanie materiałów promocyjnych (newsletterów, call for papers, ulotek itp.).
  9. Inicjowanie współpracy z bazami danych adekwatnymi do profilu czasopisma.
  10. Kontrola zgodności informacji o czasopiśmie na stronach internetowych i w bazach referencyjnych.
  11. Prowadzenie procesu wydawniczego w Open Journal System.
  12. Administrowanie strony internetowej czasopisma.
  13. Prowadzenie profilu czasopisma na Facebooku.
  14. Śledzenie czasopism o zbliżonej tematyce w mediach społecznościowych.
  15. Pozyskiwanie nowych autorów, recenzentów i czytelników z wiodących ośrodków naukowych (krajowych i zagranicznych).
  16. Monitorowanie wskaźników istotnych dla oceny czasopisma: wskaźników odrzuceń, liczby publikowanych artykułów, procentowego udziału autorów i recenzentów w ważnych ośrodkach krajowych i zagranicznych.
  17. Analiza potrzeb czasopisma pod kątem wymogów MNiSW i baz referencyjnych o zasięgu międzynarodowym.
  18. Wykonywanie innych poleceń służbowych wydanych przez bezpośredniego przełożonego związanych z pracą zawodową i zadaniami służbowymi.

Biogram

Jest doktorem habilitowanym nauk humanistycznych w zakresie historii, profesorem uczelni w Katedrze Historii Nowożytnej Instytutu Historii UŁ, sekretarzem czasopisma „Przegląd Nauk Historycznych” i serii wydawniczej „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Historica”. W 2002 r. ukończyłam z wyróżnieniem historię sztuki, a w 2005 historię na Wydziale Filozoficzno-Historycznym UŁ. W roku 2011 obroniła rozprawę doktorską pt. Obraz Francji w dobie rewolucji na łamach prasy warszawskiej z lat 1789–1794, napisaną pod kierunkiem prof. dr. hab. Zbigniewa Anusika. W czerwcu 2023 r. Komisja UŁ ds. stopni naukowych nadała mi stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie historia.

Zainteresowania

  • Historia powszechna XVI–XVIII wieku
  • Francja w dobie Wielkie Rewolucji (1789–1799)
  • Dzieje kultury i sztuki XVI–XVIII wieku (ze szczególnym uwzględnieniem sztuki baroku)
  • Historia prasy polskiej doby stanisławowskiej
  • Wielka wojna wschodnia (1787–1792)
  • Epigrafika XVI–XVIII wieku
  • Historia regionalna
  • Zabytkowe dzwony sakralne na terenie diecezji kieleckiej

Osiągnięcia

  • 2021 – Medal Brązowy za Długoletnią Służbę
  • 2021 – nagroda Rektora UŁ zespołowa III stopnia za publikację pt. Władza i polityka w czasach nowożytnych. Dyplomacja i sprawy wewnętrzne, red. Z. Anusik, M. Karkocha, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, ss. 264
  • 2019 – nagroda Rektora UŁ indywidualna III stopnia za cykl publikacji pt. Wielka wojna wschodnia (1787–1792) w świetle doniesień prasy warszawskiej
  • 2018 – nagroda Rektora UŁ zespołowa I stopnia za publikacje pt. Sic erat in votis. Studia i szkice ofiarowane Profesorowi Zbigniewowi Anusikowi w sześćdziesiąta rocznicę urodzin, red. M. Karkocha, P. Robak, t. I–II, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, ss. 504 + 400
  • 2013 – nagroda Rektora UŁ indywidualna III stopnia za książkę pt. Obraz Francji w dobie rewolucji na łamach prasy warszawskiej z lat 1789–1794, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, ss. 557 + il.
  • 2011 – nagroda Rektora UŁ indywidualna III stopnia za książkę pt. Parafia Rembieszyce. Studium z dziejów społeczności lokalnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, ss. 430 + il.

Dyżury

Profesor uczelni

Katedra Historii Nowożytnej

DYŻURY CYKLICZNE

ŚRODA


12:00 - 13:30

 

specjalista - sekretarz redakcji czasopisma naukowego UŁ

Zespół Sekretarzy Redakcji Czasopism

Kontakt

Profesor uczelni

Katedra Historii Nowożytnej

tel: 42-635-61-86

e-mail: malgorzata.karkocha@uni.lodz.pl

www: https://www.uni.lodz.pl/pracownicy/malgorzata-karkocha

specjalista - sekretarz redakcji czasopisma naukowego UŁ

Zespół Sekretarzy Redakcji Czasopism

tel: 42-635-61-86

tel: 606-919-730

www: https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/dzial-wydawniczy-czasopism-ul/

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności