Wszechogarniająca cyfryzacja wymaga od użytkowników sieci większej elastyczności i szybszej adaptacji do dynamicznie zmieniających się warunków. Internet stał się platformą międzyludzkiej aktywności doprowadzając do rozwoju e-społeczeństwa, e-wiedzy czy e-przedsiębiorstw, które coraz częściej przenoszą swoją tradycyjną działalność do przestrzeni wirtualnej.
Sukces organizacji działającej w Internecie w znacznej mierze uzależniony jest od wydajnej i spójnej architektury technologicznej, którą tworzą bazy danych, narzędzia dostępu i rozwoju oraz aplikacje umożliwiające realizację celów biznesowych. Dlatego w tym podręcznym przewodniku po krainie e-biznesu znajdziemy omówienia aktualnych problemów, modeli i strategii wykorzystywanych przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą on-line. Na przykładzie znanych i odnoszących sukcesy firm działających w środowisku wirtualnym, takich jak LinkedIn, YouTube, Eobuwie czy Filmweb, badaczka z Uniwersytetu Łódzkiego omawia poszczególne segmenty e-biznesu z uwzględnieniem ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju poszczególnej gałęzi gospodarki.
Czytelnik znajdzie tu praktyczne wskazówki pozwalające na harmonizację procesów biznesowych ze szczególnym uwzględnieniem: zarządzania relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowania zasobów przedsiębiorstwa, zarządzania łańcuchem dostaw, wiedzą i przepływami pracy oraz systemom e-handlu. Każdy rozdział został zakończony pytaniami problemowymi i testem prawda/fałsz.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych tematyką biznesu wirtualnego.
Biznes elektroniczny rozwija się na całym świecie. Polskie przedsiębiorstwa zajmujące się e-handlem czy e-usługami nie różnią się od swoich zagranicznych odpowiedników. E-biznes w Polsce znajduje się w dynamicznej fazie wzrostu. Kierunki ekspansji uzależnione są od zmian, jakie będą zachodziły w rozwoju nowoczesnych narzędzi i technologii. Analitycy są przekonani, że przyszłość biznesu elektronicznego będzie zależała od coraz większego wykorzystania urządzeń mobilnych w handlu i w usługach. Ich przyszłość zależy jednakże od odbiorców, których gusty i preferencje podlegają nieustannym zmianom. Należy jednak pamiętać, że podstawową kategorią w nowej gospodarce (ang. new economy) jest informacja, zaś wiedza traktowana jest jako strategiczny zasób organizacji, decydujący o jej rozwoju i konkurencyjności.
/Anna Misztal/
Publikacja ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego w serii wydawniczej Akademia Zarządzania i Finansów.
Uniwersytet Łódzki to największa uczelnia badawcza w centralnej Polsce. Jej misją jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki i nauk ścisłych. Współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba studiujących tutaj obcokrajowców, a polscy studenci poznają Europę, Azję, czy wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.
Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/
Zapraszamy na stronę Biura Prasowego UŁ: https://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/
Źródło: Wydawnictwo UŁ
Redakcja: Centrum Promocji UŁ