PROFIL PRACOWNIKA: Marcin Jaworski

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Funkcje pełnione na Uniwersytecie Łódzkim:

  • Członek Senatu Uniwersytetu Łódzkiego
  • Członek Rady Wydziału Filologicznego UŁ
  • Członek Rady Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ
  • Członek Uczelnianej Komisji Dyscyplinarnej do spraw Nauczycieli Akademickich UŁ
  • Członek Rektorskiej Komisji ds. Dydaktycznych i Spraw Studenckich UŁ

BIOGRAM

Absolwent Wydziału Zarządzania UŁ (studia magisterskie i licencjackie). Ukończył również kierunek lingwistyka dla biznesu (studia licencjackie) na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem i rozwojem platform strategicznych i rynków platformowych. Od czasu studiów aktywnie zaangażowany w działalność naukową oraz organizacyjną. Zrealizował 4 Studenckie Granty Badawcze. Od kilku lat związany zawodowo z sektorem usług tłumaczeniowych i lokalizacyjnych.

ZAINTERESOWANIA

  • Platformy wielostronne, multi-sided markets, platformy strategiczne, Platform Business Models
  • Międzynarodowa konkurencyjność MŚP w wybranych sektorach
  • Dyskurs korporacyjny w wielokulturowym środowisku biznesowym
  • Nowoczesne technologie w sektorze tłumaczeniowym
  • Zarządzanie projektami globalnymi, rozproszonymi, wirtualnymi w środowisku wielokulturowym

OSIĄGNIECIA

  • Marcin Jaworski, Digital Platforms and Data-driven Value Creation, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie, 2023, nr 52, s.35-48. DOI: 10.17512/znpcz.2023.4.03
  • Marcin Jaworski, Model platformy strategicznej a perspektywa innowacyjności modelu biznesowego MŚP, [w:] R. Luft (red.), MIK-21. Międzynarodowa innowacyjność i konkurencyjność w XXI w. Aspekty innowacyjne. (978-8-3670-3343-5), Instytut Naukowo-Wydawniczy Spatium, Radom 2022, s. 141-152 [URL].
  • Marcin Jaworski, Transkreacja jako usługa tłumaczeniowa wykorzystywana w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, [w:] Ł. Wójtowicz (red.), MIK-21. Międzynarodowa innowacyjność i konkurencyjność w XXI w. Aspekty innowacyjne. (978-8-3670-3311-4), Instytut Naukowo-Wydawniczy Spatium, Radom 2021, s. 33-44 [URL].
  • Marcin Jaworski, Innowacyjne rozwiązania technologiczne w procesie wdrażania tłumaczenia maszynowego w sektorze usług, [w:] P. Antonowicz, E. Malinowska, J. Siciński, U. Zaremba (red.), Przedsiębiorstwo w obliczu zmian społecznych, gospodarczych i technologicznych (978-8-3665-5118-3), Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, Rzeszów 2021, s. 85-95.
  • Marcin Jaworski, Trust as a Factor of Crisis Communication during Pandemic Period in SME Companies on the Example of Translation Agency, „Innovation Management and Sustainable Economic Development in the Era of Global Pandemic” (2767-9640), 2021, s. 3896-3899 [URL].
  • Marcin Jaworski, Komunikacja w warunkach kryzysu jako podstawa wzmacniania kultury zaufania w przedsiębiorstwie. Studium przypadku, [w:] A. Karczewska, K. Kukowska, S. Skolik (red.), Współdziałanie w podmiotach prywatnych i publicznych a wykorzystanie nowych technologii komunikacyjnych w czasie zmiany (978-8-3719-3863-4), Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2021, s. 121-128 [URL].
  • Marcin Jaworski, Komunikacja międzykulturowa. Analiza współpracy agencji tłumaczeniowych z lingwistami, [w:] P. Antonowicz, E. Malinowska, J. Siciński, U. Zaremba (red.), Interesariusze w gospodarce cyfrowej - modele zachowań współczesnego rynku (978-8-3665-5107-7), Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, Rzeszów 2020, s. 242-255 [URL].
  • Marcin Jaworski, Employer branding jako ogniwo łączące biznes i społeczeństwo, [w:] A. Piotrowska (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w dobie globalnych problemów (978-8-3657-6635-9), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2020, s. 149-161.

KONTAKT I DYŻURY