Mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska:
Internet of Behavior (IoB) to obecnie jeden z kluczowych trendów, o których mówi się w kontekście możliwości wykorzystania naszych danych behawioralnymi, które gromadzą chociażby portale społecznościowe czy sklepy internetowe. Tak pozyskane informacje mogą w coraz większym stopniu być wykorzystywane nie tylko do przewidywania, ale i kreowania naszych zachowań w wymiarze społecznym i konsumenckim – mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska. IoB łączy bowiem potencjał technologiczny Internetu Rzeczy, związany z gromadzeniem takich danych na nasz temat, z dorobkiem psychologii behawioralnej, pozwalającej na ich zrozumienie. Budzi to jednak coraz większe obawy związane z naszą prywatnością, bezpieczeństwem i etyką.
Wśród znakomitych ekspertów panelu znaleźli się: Zofia Dzik Prezes Instytutu Humanites, Przewodnicząca Rady Programowej Centrum Etyki Technologii, Robert Kroplewski, pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. Społeczeństwa Informacyjnego w KPRM, Katarzyna Paliwoda Head of Emerging Markets Central & Eastern Europe META (dawniej Facebook), Katarzyna Sanak-Kosmowska Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kinga Stopczyńska Uniwersytet Łódzki, Dyrektor Działu PR & Marketing w Marinex International.
O tym czy IoB okaże się dobrodziejstwem czy przekleństwem naszych czasów zapewne przekonamy się już wkrótce.
Materiał: Wydział Zarządzania