PROFIL PRACOWNIKA: Emilia Mazurek

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

BIOGRAM

Wykształcenie:

2005 - magister pedagogiki (Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, promotor pracy magisterskiej: dr hab. Jerzy Semków, prof. UWr)

2010 - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, promotor pracy doktorskiej: dr hab. Jerzy Semków, prof. UWr)

2021 - logopeda kliniczny (Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Wydział Nauk o Zdrowiu, promotor pracy dyplomowej: prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska)


Praca zawodowa:

od 2022: Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych

2021 - 2022: Politechnika Wrocławska, Wydział Zarządzania, Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych

2010 - 2021: Politechnika Wrocławska, Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych


ZAINTERESOWANIA

Obecnie moje zainteresowania badawcze dotyczą dwóch obszarów: 1) narracje rodzinne, 2) nieformalna opieka doświadczana przez kobiety z rakiem piersi w ich rodzinach.

Z kolei mój wolny czas wypełniają podróże, jazda na rowerze i czytanie książek.

OSIĄGNIECIA

Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania przyznany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w dniu 22.07.2020 roku

Dwa pobyty naukowe (8-14.11.2015, 21-27.08.2016) w Dresden University of Technology, Faculty of Education finansowane ze środków Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD)

Wybrane publikacje:

  1. Mazurek E. (2020), Praca biograficzna w sytuacjiporadniczej/ Biographical work in a counselling situation, Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, nr 9, s.77-90 (PL), s. 354-367 (ENG).
  2. Mazurek E. (2019), Biograficzność i kapitał narracyjny jako zasoby w procesie uczeniasię człowieka dorosłego, EdukacjaDorosłych, nr 80(1), s. 91-101.
  3. Mazurek, E. (2017). Choroba przewlekła w biografii w świetle wybranych stanowisk teoretycznych i badań empirycznych [w:] Biografia i badanie biografii, T. V, Czas i miejsca w biografii. Aspekty edukacyjne, red. E. Dubas, A. Gutowska, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  4. Mazurek, E. (2017). Biograficzne uczenie się i narracyjne uczenie się – ramy teoretyczne, EdukacjaDorosłych, Nr 1(76), s. 51-65.
  5. Mazurek, E. (2016). Portrety cierpienia kobiet chorych na raka piersi [w:] Pedagogika kultury popularnej – teorie, metody i obszary badań, red. W. Jakubowski, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
  6. Mazurek, E. (2015). Illness Narratives - Between PersonalExperience, Medical Discourse, and Cultural Practice, Croatian Review ofRehabilitation Research, Vol. 51, No 1, s. 48-58.
  7. Mazurek, E. (2013). Biografie edukacyjne kobiet dotkniętych rakiem piersi, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.



KONTAKT I DYŻURY

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Dyżury

środa: 17:00-18:30 terminy: 13.03., 3.04., 15.05.2024 (TEAMS)
czwartek: 08:40-10:10 z wyjątkiem 14.03., 04.04., 16.05.2024 (bud. B, pok. 107)
niedziela: 13:00-13:30 terminy: 3.03., 24.03., 7.04., 28.04., 12.05., 16.06.2024 (bud. B, pok. 107)