PROFIL PRACOWNIKA: Emilia Mazurek

dr Emilia Mazurek
e-mail: emilia.mazurek@now.uni.lodz.pl
PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
CZYM SIĘ ZAJMUJĘ
BIOGRAM
Wykształcenie:
2005 - magister pedagogiki (Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, promotor pracy magisterskiej: dr hab. Jerzy Semków, prof. UWr)
2010 - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, promotor pracy doktorskiej: dr hab. Jerzy Semków, prof. UWr)
2021 - logopeda kliniczny (Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Wydział Nauk o Zdrowiu, promotor pracy dyplomowej: prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska)
Praca zawodowa:
od 2022: Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych
2021 - 2022: Politechnika Wrocławska, Wydział Zarządzania, Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
2010 - 2021: Politechnika Wrocławska, Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych
ZAINTERESOWANIA
Obecnie moje zainteresowania badawcze dotyczą narracji rodzinnych oraz formalnej i nieformalnej opieki nad osobą przewlekle chorą.
Z kolei mój wolny czas wypełniają podróże, jazda na rowerze i czytanie książek.
OSIĄGNIECIA
Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania przyznany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w dniu 22.07.2020 roku
Pobyt naukowy (19.06.2024-2.07.2024) w University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences w ramach konkursu grantowego IDUB w UŁ (współpraca naukowa pod opieką prof. Renaty Martinec)
Dwa pobyty naukowe (8-14.11.2015, 21-27.08.2016) w Dresden University of Technology, Faculty of Education finansowane ze środków Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD)
Wybrane publikacje:
- Mazurek, E. (2024). Intergenerational transmission of wisdom through family narratives: A qualitative analysis of emerging adults' perspective. The Qualitative Report, 29(9), 2454-2471.
- Vynoslavska, O., Kononets, M., Mazurek, E. (2024). Emergency Remote Teaching During the Crisis Situations. Comparative Perspective of Ukraine and Poland. In: Tomczyk, Ł. (eds) New Media Pedagogy: Research Trends, Methodological Challenges, and Successful Implementations (pp. 235-253). NMP 2023. Communications in Computer and Information Science, vol 2130. Springer, Cham.
- Mazurek, E. (2023). Narracje rodzinne w perspektywie biograficznej, Biografistyka Pedagogiczna, 8(2), s. 611–631.
- Mazurek, E. (2023). Konflikt roli rodzicielskiej z rolą chorej doświadczany przez kobiety mierzące się z chorobą nowotworową, Roczniki Pedagogiczne, T. 15, nr 4, s. 91-107.
- Mazurek E. (2020), Praca biograficzna w sytuacji poradniczej/ Biographical work in a counselling situation, Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, nr 9, s. 77-90 (PL), s. 354-367 (ENG).
- Mazurek E. (2019), Biograficzność i kapitał narracyjny jako zasoby w procesie uczenia się człowieka dorosłego, Edukacja Dorosłych, nr 80(1), s. 91-101.
- Mazurek, E. (2017). Choroba przewlekła w biografii w świetle wybranych stanowisk teoretycznych i badań empirycznych [w:] Biografia i badanie biografii, T. V, Czas i miejsca w biografii. Aspekty edukacyjne, red. E. Dubas, A. Gutowska, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Mazurek, E. (2017). Biograficzne uczenie się i narracyjne uczenie się – ramy teoretyczne, Edukacja Dorosłych, Nr 1(76), s. 51-65.
- Mazurek, E. (2016). Portrety cierpienia kobiet chorych na raka piersi [w:] Pedagogika kultury popularnej – teorie, metody i obszary badań, red. W. Jakubowski, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Mazurek, E. (2015). Illness Narratives - Between Personal Experience, Medical Discourse, and Cultural Practice, Croatian Review of Rehabilitation Research, Vol. 51, No 1, s. 48-58.
- Mazurek, E. (2013). Biografie edukacyjne kobiet dotkniętych rakiem piersi, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
KONTAKT I DYŻURY
Pomorska 46/48 91-408 Łódź
DYŻURY CYKLICZNEWTOREK
10:00 - 11:15pok. 107, bud. B
CZWARTEK
11:00 - 11:30pok. 107, bud. B