Ukraińscy uczniowie w Polsce – jak wspierać nauczycieli w realizowaniu edukacji międzykulturowej?

Zapraszamy do obejrzenia kolejnego filmu dla nauczycieli i pedagogów z serii Mądrze o Edukacji. Ostatnio nasi eksperci rozmawiali o tym, jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? Teraz dyskutujemy o tym, jak w kontekście przyjmowania dzieci z Ukrainy do polskich szkół, wspierać nauczycieli w realizowaniu edukacji międzykulturowej.

Podczas spotkania Marty Szymczyk z prof. Anetą Rogalską-Marasińską z Zakładu Pedagogiki Porównawczej Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, padło wiele ważnych pytań:  

  • Jak wygląda system edukacji w Ukrainie?  
  • Z jakimi podobieństwami oraz różnicami w edukacji w Polsce i Ukrainie możemy się spotkać?  
  • Jak należałoby właściwie i mądrze organizować edukację dla dzieci cudzoziemskich, które rozpoczynają naukę w Polsce, w szczególności dla uchodźców/uchodźczyń z Ukrainy?  
  • Jaka jest istota, rola i znaczenie edukacji międzykulturowej?  
  • Jakie znaczenie zyskuje pedagogika porównawcza w kontekście tak szybkich zmian w polskiej edukacji? 

Serdecznie zapraszamy do dołączenia do grupy na Fb „Mądrze o Edukacji”, która jest platformą wymiany doświadczeń na polu edukacji i wychowania dzieci i młodzieży w przedszkolach oraz szkołach.  

Zapraszamy do obejrzenia filmu ze spotkania "Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie?"

Materiał: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Redakcja: Centrum Promocji UŁ